New user's registration have been closed due to high spamming and low trafic on this forum. Please contact forum admins directly if you need an account. Thanks !

till nån svensk Support

Got problems with your B2 or B3? Share and get helped!
Post Reply
Skaven
Posts: 26
Joined: 02 Mar 2009, 10:06

till nån svensk Support

Post by Skaven »

Hej det är så jag tänkter köpa en bubba 2 men jag vill först veta kan man bygga en vpn client i den en med pptp stöd jag vill kunna kopla upp mig titill en vpn server i usa, altså jag undrar kan man göra bubba till en sån här

http://shop.textalk.se/se/artgrp.php?id ... urrency=14


http://info.openmoko.se/ingvar

men jag vill endå ha alla multimedia funktioner kvar på boxsen men bara vpn som en add-on

om man kan fixsa bubba så den kan gör detta kan ni göra nån howto eller lägga till det i nån updatering till boxen tror inte jag är den enda som vill ha denna funktion och om ni fixsar detta i en updatering kan ni då lägga till med Web-Gui?

// Ursekta Min Stavning Jag Är Dyslectiker //
johannes
Posts: 1470
Joined: 31 Dec 2006, 07:12
Location: Sweden
Contact:

Post by johannes »

Hej Skaven

(this message will follow in english). :)

Vi har kollat lite på det och det bör gå fint att få igång om man har lite Linux-vana. Är du sugen på att försöka så hjälper vi dig förstås med tips och pekar i rätt riktning. Vi kommer inte att kunna lägga med det i vår stora release, det är för mycket jobb (framförallt med webb-UI't) och för litet intresse bland våra kunder. Hoppas du är nöjd ändå.

-----8<----- ENGLISH -----8<-----

Q: Can I use Bubba Two to connect to a VPN-server in the USA, using PPTP?

A: Hi Skaven,
Yes, this should work without any greater difficulties. We will help you out if you choose to do this, with pointers and support. It does require some Linux skills, but again, shouldn't be too difficult.
/Johannes (Excito co-founder a long time ago, but now I'm just Johannes)
Cohan
Posts: 21
Joined: 12 Aug 2008, 15:42

Post by Cohan »

I've had ideas of this myself. If someone has a guide or at least a list of suggested software to install on the Bubba it would be welcome.
jmv
Posts: 23
Joined: 20 Jun 2007, 08:51

Post by jmv »

Cohan wrote:I've had ideas of this myself. If someone has a guide or at least a list of suggested software to install on the Bubba it would be welcome.
I am interested too by a guide or some useful links.
Thanks.
Post Reply